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건강한 척추 교정센터 아이디얼웰니스센터 Ideal Wellness Center Chiropractic 20.790.7246 이태원역 2번 출구, 한강진역 1번 출구방향, 우리은행건물 지하1층

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일자목 증후군

일자목은 목디스크의 주요한 원인이자 목디스크와 가장 많이 혼동하는 질환입니다. 외부자극으로 인해 턱이 뒤로 젖혀졌다가 앞으로 꺽이면 경추의 C커브가 비정상적으로 펴지면서 일자목이 되기 쉽습니다. 모니터를 볼 때 턱을 앞으로 빼는 습관이 반복되어도 목뼈가 일자로 변형될 수 있습니다. 또 차렷 자세로 한 시간 이상 서 있다 보면 목이 뻣뻣하고 어깨가 아파오는데, 이 자세를 반복해도 일자목이 될수 있습니다.

일자목은 초기에는 별다른 증상을 느낄 수 없 습니다. 그러나 시간이 지나면서 뒷목을 잡아주는 근육과 힘줄이 손상되어 딱딱하게 굳어집니다. 점차 증상이 악화되면서 목이 뻣뻣해지고, 어깨와 등으로 통증이 전해집니다. 눈도 쉽게 피로해지고, 손이 저리기도 합니다. 경추의 C커브는 스프링처럼 충격을 분산시키는 역활을 하는데, 일자목이 되면 충격 완화 능력이 현저히 떨어져 외부 충격이 척추와 머리로 전달되는 문제점도 발생합니다. 또한 경추 사이에서 쿠션 역활을 하는 디스크 역시 지속적인 압박을 받게 되어 납작하게 찌그러집니다. 그러므로 일자목을 방치한다면 목디스크가 생기거나, 경추에 퇴행성 질환이 생길 수 있습니다.

일자목 증후군의 발생원인

  1. 1. 높거나 낮은 베개를 사용 할 때
  2. 2. 장시간 앉아 있으면서 머리와 목을 앞으로 내미는 습관
  3. 3. 눈이 나빠 눈을 찡그리며 목을 빼고 앞으로 보는 습관
  4. 4. 체중 과다로 바른 자세를 취할 수 없는 경우
  5. 5. 목이 한쪽으로 돌려진 상태로 장시간 엎드려 잠을 자는 경우
  6. 6. 평발 이거나 발에 맞지 않는 신발을 계속 신는 경우
  7. 7. 과격한 레포츠로 인한 부상
  8. 8. 사고 등 직접적인 충격으로 목뼈나 관절에 손상이 온 경우
  9. 9. 운동 부족으로 인해 골격근이 약화된 경우

일자목 예방법

일자목을 예방하는 가장 좋은 방법은 바른 자세를 갖는 것입니다. 일을 하거나 공부를 하다가도 간간히 목을 뒤로 젖히는 운동이나 턱을 당겼다가 본래 위치로 돌아오는 턱 당기기 운동을 반복해 주는 것이 좋습니다.

경추의 C커브를 유지하는 방법으로 베개를 이용하는 것도 효과적입니다. 잠을 잘 때 경추의 각도를 살려주는 베개를 사용하면 목뼈의 굴곡을 유지할 수 있습니다. 수건을 자신의 팔뚝 굵기로 말아 목뒤에 받치고 자는 것도 좋습니다.

Self-Checklist

  • I work on the computer in the office for an average of 8 hours a day.
  • It hurts when I tilt my neck back.
  • My neck and shoulders often hurt and stiffen.
  • My back is bent.
  • It hurts to move my neck in certain angles.
  • I often hear that I have bad sleeping habits
  • It in uncomfortable to use any type of pillow
  • I have a habit of lifting my arms when sleeping
  • My neck is always tilted in pictures.
  • The height of one ear is different from the other when I look at the mirror.
  • I have a habit of twisting my neck and shoulders to make crackling sounds

I have a turtle neck?

Unlike the normal C-shaped neck form, the turtle neck is a condition in which the neck is presented forward due to long hours of computer use, excessive studying, and stress. The turtle neck cannot support the heavy weight of the head to make people feel heaviness in their neck, shoulders, and back. The turtle neck also creates a slouched posture to develop an unattractive body shape.

Check now

  • • Sounds are generated from the chin
  • • Slouched posture with forward neck
  • • Heaviness in neck and shoulders
  • • Crooked chin
  • • Strange walk
  • • Many wrinkles on neck
  • • Bent back
  • • Bowlegs
  • • Always tired

What is military / turtle neck syndrome?

Military or turtle neck syndrome refers to the condition of body shape asymmetry in which stiff neck muscles create a slouched posture and bring the neck forward. In particular, many people slouch when working on computer and a regular S-shaped spine also develops a military neck. As the neck is connected with the spine, waist, and legs asymmetry of the full body can be generated by neglecting the military neck syndrome for a long period.